ΣΑΣ ΑΦΟΡΑ: ΠΟΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΠ-gov.gr- & ΠΟΙΑ ΜΕ ΕΝΑ ''ΚΛΙΚ'' ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ ...

2021-06-08

Μέσω του gov.gr εκδίδονται από τα ΚΕΠ οκτώ πιστοποιητικά αστικής και δημοτικής κατάστασης. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο διοικητικός εκσυγχρονισμός και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του δικτύου των ΚΕΠ γίνεται πλέον πράξη με την για πρώτη φορά, επιτόπου ψηφιακή αίτηση και παραλαβή των εξής πιστοποιητικών:

1.Πιστοποιητικό Γεννήσεως επικαιροποιημένο

2.Πιστοποιητικό Οικογενειακής κατάστασης επικαιροποιημένο

3.Ληξιαρχική πράξη γέννησης από τον 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ)

4.Ληξιαρχική πράξη γάμου από τον 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ)

5.Ληξιαρχική πράξη Συμφώνου Συμβίωσης από τον 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ)

6.Ληξιαρχική Πράξη Θανάτου από τον 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ)

7.Πιστοποιητικό Ιθαγένειας (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).

8.Πιστοποιητικό Εγγυτέρων Συγγενών εφόσον έχει εκδοθεί για μια φορά (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).

Τι ίσχυε έως τώρα

Μέχρι τώρα ο πολίτης έπρεπε να επισκεφτεί τα ΚΕΠ δύο φορές - μία για να υποβάλει την αίτηση και μία για να παραλάβει το πιστοποιητικό. Αντίστοιχα, τα ΚΕΠ αναλάμβαναν την αποστολή της αίτησης στην αρμόδια υπηρεσία (Δήμο ή ληξιαρχείο), την παραλαβή του πιστοποιητικού και την εκ νέου επικύρωσή του. 

Πλέον ο υπάλληλος των ΚΕΠ θα μπορεί να εκδίδει τα παραπάνω πιστοποιητικά ψηφιακά, μέσω του gov.gr και να τα παραδίδει επιτόπου στον πολίτη. Η όλη διαδικασία θα ολοκληρώνεται σε λίγα μόνο λεπτά, με μόνο δικαιολογητικό το αστυνομικό δελτίο ταυτότητας, μέσω του οποίου θα γίνεται η ταυτοποίηση του ενδιαφερομένου και η διασύνδεση μεταξύ των συστημάτων.

Τα οφέλη

Τα οφέλη θα είναι σημαντικά τόσο για τον πολίτη, ο οποίος θα επισκέπτεται μία μόνο φορά τα ΚΕΠ χωρίς να χρειάζεται να περιμένει μερικές ημέρες για να παραλάβει το πιστοποιητικό του, όσο και τη Διοίκηση, καθώς απαλλάσσεται από μεγάλο γραφειοκρατικό βάρος. 

Συγκεκριμένα, η απλούστευση της διαδικασίας και η μείωση του διοικητικού φόρτου για τους πολίτες από τη δράση αυτή αποτιμάται στο 50% της μείωσης της επισκεψιμότητας στα γκισέ καθώς πριν απαιτούνταν δύο επισκέψεις για κάθε πιστοποιητικό, ενώ τώρα θα αρκεί μία. 

Μάλιστα, τα ανωτέρω πιστοποιητικά αποτελούν τον συχνότερο λόγο επίσκεψης πολιτών στα ΚΕΠ αφού για το 2019 είχαν εκδοθεί συνολικά 3.190.790 πιστοποιητικά. Ακόμα και μετά την καθιέρωση του gov.gr το 2020, οπότε και επήλθε μείωση της τάξης του 30%, τα ΚΕΠ κλήθηκαν να εκδώσουν τα εν λόγω πιστοποιητικά 2.130.821 φορές.

Η συγκεκριμένη δυνατότητα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της αναβάθμισης των ΚΕΠ σε μοναδικό σημείο επαφής του πολίτη με το κράτος, είτε για διαδικασίες που δεν διεκπεραιώνονται μέσω του gov.gr, είτε για τους πολίτες που δεν έχουν τις ψηφιακές δεξιότητες για να χρησιμοποιούν τις ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου. Η δράση σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ.) της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών.

my.gov.gr: Σε λειτουργία η πλατφόρμα - Τα έγγραφα που μπορείτε να βρείτε με ένα «κλικ»

Πρόσβαση στη θυρίδα τους στο gov.gr με εύκολο και γρήγορο τρόπο έχουν πλέον οι πολίτες, καθώς τίθεται σε λειτουργία το my.gov.gr. Η θυρίδα λειτουργεί ως ο «ψηφιακός χαρτοφύλακας» του πολίτη, καθώς εκεί συγκεντρώνονται τόσο τα έγγραφα που εκδίδει online μέσω του gov.gr, όσο και τα έγγραφα που εκδίδονται σε δεύτερο χρόνο, κατόπιν ηλεκτρονικής αίτησης του πολίτη προς κάποιον φορέα της δημόσιας διοίκησης μέσω του gov.gr.

Επιπλέον, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αποστέλλουν ηλεκτρονικά έγγραφα από θυρίδα σε θυρίδα, είτε δηλαδή σε άλλους ιδιώτες, είτε σε κάποιον δημόσιο φορέα. Για κάθε έγγραφο που αναρτάται στην θυρίδα του, ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει ενημερωτικό email ή SMS. Τα έγγραφα που αναρτώνται στην θυρίδα εμπλουτίζονται συνεχώς, με στόχο να συγκεντρωθούν σε ένα σημείο όλες τις συναλλαγές του πολίτη με τη Δημόσια Διοίκηση. Μετά την έκδοσή τους μέσω του gov.gr, στην αρχική εκδοχή της θυρίδας θα περιλαμβάνονται τα εξής έγγραφα:

  • υπεύθυνες δηλώσεις
  • εξουσιοδοτήσεις
  • πιστοποιητικά δημοτολογίου
  • ληξιαρχικές πράξεις
  • βεβαίωση εμβολιασμού κατά του κορονοϊού
  • έγγραφα που εκδώσατε μετά από αίτηση του gov.gr προς Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ)
  • αντίγραφο ποινικού μητρώου
  • δήλωση απώλειας δελτίου αστυνομικής ταυτότητας
  • σήμα δωρεάν στάθμευσης για ηλεκτροκίνητα οχήματα

Η είσοδος στη θυρίδα γίνεται με δύο τρόπους: είτε με τους κωδικούς web banking (Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank, Eurobank, Παγκρήτια Τράπεζα ή Τράπεζα Ηπείρου) είτε μέσω των κωδικών Taxisnet, αφού πρώτα ο πολίτης έχει επιβεβαιώσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Να αναφέρουμε ότι η υλοποίηση της πλατφόρμας έγινε μέσω του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

08-6-2021/10:05