ΠΡΟΣΟΧΗ: ΕΠΙΤΗΔΕΙΟΙ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ E-BANKING ΣΑΣ!!-ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ...

2021-04-12

Έκρηξη καταγράφεται το τελευταίο διάστημα με απάτες που αφορούν χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες και πρόσβαση σε λογαριασμούς, καθώς έχουν αυξηθεί αισθητά οι ηλεκτρονικές πληρωμές. Η αύξηση αυτή καθώς και το web-banking, έχει προκαλέσει τη μαζική εισβολή των χάκερ στα ηλεκτρονικά συστήματα, με αποτέλεσμα να χρεώνουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς ανυποψίαστων πολιτών.

 Ένα άλλο φαινόμενο είναι τα εικονικά ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία εμφανίζονται ξαφνικά στο διαδίκτυο και εξαφανίζονται το ίδιο ξαφνικά αφού έχουν μαζέψει χρήματα από πελάτες, οι οποίοι περιμένουν μάταια τα προϊόντα που παρήγγειλαν.

Mια νέα απάτη αποκαλύφθηκε στη βόρεια Ελλάδα και η η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ζητά την προσοχή των πολιτών στις ηλεκτρονικές τους συναλλαγές. Πρόσφατα σχηματίστηκε δικογραφία για πέντε άτομα, οι οποίοι απέκτησαν πρόσβαση στην υπηρεσία ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) ενός πολίτη και χρησιμοποιώντας την τεχνική «sim swap» παρέκαμψαν όλες τις ασφαλιστικές δικλείδες ταυτοποίησης και αφαίρεσαν 42.000 ευρώ από ανυποψίαστο πολίτη. 

Σε γνωστή υπόθεση στην Κρήτη τον Ιούλιο του 2020, στις 12:45 ο χάκερ πήρε τη νέα sim, στις 13:01 είχε ολοκληρώσει την πρώτη μεταφορά χρημάτων, στις 13:13 τη δεύτερη, ενώ στις 14:13 είχε εξαφανίσει και το τελευταίο ευρώ.

Η Αστυνομία εξηγεί ότι το «sim swap», είναι μια τεχνική κατά την οποία ο δράστης, χρησιμοποιώντας διάφορα τεχνάσματα αποκτά τον έλεγχο της κάρτας SIM του κινητού τηλεφώνου του θύματος και αποκτά νέα κάρτα προς αντικατάσταση αυτής που έχει ο νόμιμος κάτοχος. Με τον τρόπο αυτό, λαμβάνει κλήσεις και μηνύματα που προορίζονται για τους χρήστες - θύματα και υποκλέπτει τους κωδικούς μιας χρήσης (OTP) ή τα μηνύματα επαλήθευσης ασφάλειας κ.λπ.

Με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ενημερώνει τους πολίτες:
- να μην κοινοποιούν σε κανέναν και να μην εισάγουν σε άγνωστες ιστοσελίδες τους κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking), δηλαδή όνομα χρήστη (username) και κωδικό πρόσβασης (password), ή αριθμούς καρτών. Σημειώνεται ότι οι τράπεζες ποτέ και με κανένα τρόπο δεν ζητούν τους κωδικούς των πελατών μέσω διαδικτύου (on line),

- αν το κινητό τηλέφωνο σταματήσει να λειτουργεί για ασυνήθιστους λόγους, πρέπει να επικοινωνήσουν αμέσως με τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας και να επιβεβαιώσουν ότι δεν έχει αντικατασταθεί η κάρτα SIM,

- να ελέγχουν συχνά τις κινήσεις των τραπεζικών τους λογαριασμών, να έχουν ενημερωμένο λογισμικό και πρόγραμμα προστασίας από ιούς (antivirus),

- να περιορίσουν τις προσωπικές πληροφορίες, ειδικά στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media),

- να μην ανοίγουν ύποπτους υπερσυνδέσμους (links) και να μην αποστέλλουν προσωπικά στοιχεία και δεδομένα σε κανέναν,

- να χρησιμοποιούν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης (password) και αν είναι εφικτό, αν μη συσχετίζουν τον τηλεφωνικό τους αριθμό με ευαίσθητους λογαριασμούς στο διαδίκτυο.

Επικοινωνία με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:
Τηλεφωνικά: 11188
Στέλνοντας e-mail στο: ccu@cybercrimeunit.gov.gr
Μέσω twitter: @CyberAlertGR
Μέσω της διαδικτυακής πύλης (portal) της Ελληνικής Αστυνομίας (https://portal.astynomia.gr )
Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones): CYBERΚΙD

Πηγή: https://www.politispress.gr/

12-4-2021/09:32