ΠΡΟΚΟΠΙΔΗΣ ΛΑΚΗΣ: ‘’ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ’’ ΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΤΟΥ Σ.Ε.Π ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΣΤΗΝ Τ.Κ ΤΣΑΚΩΝ-ΠΕΛΛΑΣ!! ΑΠΟΣΥΡΘΗΚΕ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ…

2021-11-13

Ένα ενδιαφέρον θέμα συζητήθηκε κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αλμωπίας την 05/11/2021, το οποίο αφορούσε την τ.κ Τσάκων-Πέλλας και ειδικότερα την ''Έγκριση όρων χρησιδανείου ανάμεσα στο Δήμο Αλμωπίας και το Ίδρυμα Σώμα Ελλήνων Προσκόπων για το ακίνητο με τα στοιχεία ΚΑΕΚ 380790204006, στην Κοινότητα Τσάκων. - Έγκριση του Δημάρχου Αλμωπίας για την υπογραφή του χρησιδανείου''

Ειδικότερα, τις αντιρρήσεις αλλά και προτάσεις του εξέφρασε και εθεσε προς το Σώμα, ο Δημοτικός Σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης Προκοπίδης Λάκης, τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω, όπου ύστερα από τα όσα ανέφερε, αλλά και άλλα όσα λέχθηκαν για το θέμα αποφασίσθηκε η απόσυρση του θέματος και η εκ νέου επαναφορά του για συζήτηση, με βελτιωμένους όρους.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΚΟΠΙΔΗ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΩΝ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ ΣΤΟΥΣ ΤΣΑΚΟΥΣ-ΠΕΛΛΑΣ.

Όπως ανέφερα και σε προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το οικόπεδο στο οποίο ανεγέρθη το κτίριο των Προσκόπων στον οικισμό Τσάκοι, παραχωρήθηκε το 1966, από το Τμήμα Πολιτικής Γης της τότε Νομαρχίας Πέλλας.

Το οικόπεδο παραχωρήθηκε, για να χτισθεί οίκημα, προκειμένου να αναπτυχθούν συγκεκριμένες δράσεις και με τον όρο ότι σε περίπτωση που πάψουν να υφίστανται οι όροι παραχώρησης, το οικόπεδο επανέρχεται στον φορέα παραχώρησης.

Εντός του οικοπέδου των 1.800 τ.μ., που βρίσκεται στο κέντρο του οικισμού και πλησίον του Ιερού Ναού, χτίστηκε ισόγειο κτίριο 100 τ.μ.(μεικτό), που αποτελείτε από έναν εξωτερικό προθάλαμο, δύο δωμάτια-γραφεία, έναν χώρο εκδηλώσεων και μία τουαλέτα.

Από την δεκαετία του ΄80, δεν υφίσταται καμία δραστηριότητα, το κτίριο εγκαταλείφθηκε και έχει υποστεί σοβαρές ζημίες, στη σκεπή, στην τοιχοποιία, στα κουφώματα, στις τουαλέτες κ.α., με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί για καμία δράση. Να σημειώσουμε, ότι το κτίριο δεν διέθετε κεντρική θέρμανση.

Σήμερα, όλως περιέργως, έρχεται το θέμα προς συζήτηση, για τη λήψη σχετικής απόφασης, προκειμένου το κτίριο να αξιοποιηθεί, για πολιτιστικές κυρίως δράσεις.

Η εισήγηση και το σχέδιο απαντητικής επιστολής, συνοδεύεται και από Ιδιωτικό Συμφωνητικό που συνέταξε ο νομικός σύμβουλος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων(ΣΕΠ), που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και το οποίο θα χαρακτήριζα "αποικιοκρατικού τύπου".

Επί της ουσίας, συζητάμε για ένα οικόπεδο & ακίνητο, που δεν ανήκει "τύποις" στο ΣΕΠ, καθώς δεν υφίστανται πλέον οι λόγοι παραχώρησης και έρχεται ο Δήμος με τις ενέργειές του, να νομιμοποιήσει την παρουσία του ανωτέρω φορέα. Επίσης, δεν υπάρχει κάποιο πρωτογενές αίτημα, από φορέα της Τοπικής Κοινότητας, για την ανάπτυξη συγκεκριμένων δράσεων, που δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν από τις υπάρχουσες υποδομές.

Πέραν όλων των άλλων, υπάρχουν σοβαρά ζητήματα, καθώς το αίτημα παραχώρησης και έγκρισης των όρων του χρησιδανείου, δεν συνοδεύεται από μελέτη σκοπιμότητας(δηλαδή, να μας εξηγήσουν και να στοιχειοθετήσουν τους λόγους που προβαίνουν στο σχετικό αίτημα), από Τεχνική μελέτη, από προϋπολογισμό του έργου συντήρησης ή καλύτερα ολικής ανακατασκευής του κτιρίου. Επίσης, δεν αναφέρετε πουθενά, αν υπάρχει πίστωση για την ανακατασκευή του κτιρίου. Δηλαδή, θα υπογράψουμε μια σύμβαση, θα προχωρήσουμε σε μια σειρά δαπανών και θα αναλάβουμε υποχρεώσεις, για ένα έργο που ενδεχόμενα δεν θα εκτελέσουμε ποτέ;

Με μέτριους υπολογισμούς και με τιμές δημοσίου, το κόστος ανακατασκευής του κτιρίου καθώς και για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου, προκειμένου αυτό να είναι λειτουργικό, θα απαιτηθεί το ποσό των 80.000 ευρώ(περίπου). Αν προσθέσουμε σε αυτά, τον ΕΝΦΙΑ, συμβολαιογραφικά, τη συντήρηση κ.α, το συνολικό κόστος για τα 13 +5 χρόνια, χρόνια θα ανέλθει στις 90.000 ευρώ, με μέτριους υπολογισμούς.

Δηλαδή, το ετήσιο κόστος για την παραχώρηση θα ανέρχεται στο ποσό 90.000/18=5.000 ευρώ. Το σίγουρο είναι, ότι με πολύ λιγότερα χρήματα, ο Δήμος θα μπορούσε να ενοικιάσει πολύ μεγαλύτερες αίθουσες, που υπάρχουν στο χωριό, για να για να υλοποιήσει τις δράσεις, που αναφέρονται.

Και αναρωτιέμαι, μήπως υπάρχει κάποιος άλλος λόγος;

Αν εν τοιαύτη περιπτώσει, επιθυμείται να διαμορφώσετε έναν χώρο για διάφορες δραστηριότητες της Τοπικής Κοινότητας και πιστεύετε ότι το διώροφο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου δεν επαρκεί, γιατί δεν επιλέγετε το πρώην Κοινοτικό Κατάστημα, που βρίσκεται πλησίον του συγκεκριμένου οικήματος, είναι των ίδιων περίπου τετραγωνικών και ανήκει στην ιδιοκτησία του Δήμου. Γιατί να μην επενδύσουμε τα χρήματα σε ένα κτίριο, που θα μείνει για μια ζωή στον Δήμο και στους κατοίκους του χωριού.

Να τονίσουμε ευθύς εξ αρχής, ότι δεν έχουμε καμία αντίρρηση για την εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα και της εύρεσης χώρου στον οικισμό, για πολιτιστικές δράσεις. Κατανοούμε ότι ενδεχόμενα, το υπάρχον κτίριο του Πολιτιστικού Κέντρου, που βρίσκεται απέναντι του κτιρίου, ενδεχόμενα σε κάποιες περιπτώσεις, να μην επαρκεί.

Κλείνοντας, να τονίσω και να εξηγήσω το "αποικιοκρατικού τύπου" Ιδιωτικό Συμφωνητικό: Όλες αυτού του τύπου οι συμβάσεις έχουν χρονικό ορίζοντα 50 ετίας. Διαφορετικά, αποτελούν χαριστικές συμβάσεις και υποκρύπτουν σκοπιμότητες.

Για το λόγο αυτό προτείνω, σε περίπτωση που συμφωνήσει το Σώμα, το ιδιωτικό συμφωνητικό να έχει διάρκεια 40 χρόνια συν 10 μονομερούς ανανέωσης, διαφορετικά θα είναι ζημιογόνο για τον Δήμο και θα πρέπει να απορριφθεί.

Πέραν όλων των άλλων, το ΣΕΠ, δεν έχει άλλη επιλογή. Τους δίνουμε τη δυνατότητα, να νομιμοποιήσουν την παρουσία τους στο οίκημα και να αποκτήσουν ένα νέο κτίριο. Σε διαφορετική περίπτωση, το κτίριο θα συνεχίσει να υφίσταται τη φθορά του χρόνου και στο τέλος θα καταρρεύσει. 

13-11-2021