ΠΡΟΚΟΠΙΔΗΣ ΛΑΚΗΣ: ''ΓΙΑΤΙ ΠΑΓΩΣΕ ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΜΟΥ''!!…

2021-04-25

Με ιδιαίτερη χαρά άκουσα τις νέες εξαγγελίες για την ολοκλήρωση κατασκευής του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης-Έδεσσας και ειδικά ότι αφορά τις παρακάμψεις Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών.

Ένα σημαντικό έργο για την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων και αγαθών, προς τα μεγάλα εμπορικά κέντρα.

Για εμάς τους κατοίκους της Αλμωπίας, θα είναι κάτι πολύ σημαντικό, στην προσπάθεια που κάνουμε για να αυξήσουμε τον αριθμό των επισκεπτών και την τουριστική προοπτική του Δήμου μας.

Όμως, όταν διάβασα τις λεπτομέρειες της εξαγγελίας και του τρόπου προκήρυξης του έργου, πάγωσε το χαμόγελό μου...

Το έργο θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ και όχι μέσω της σίγουρης διαδικασίας του ΕΣΠΑ 2020-2027(ύψους 22 δις).

Η Σύμπραξη Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα(ΣΔΙΤ) καθιερώθηκε με τον Ν. 3989/2005, με σκοπό ο ιδιωτικός τομέας να αποκτήσει πρόσβαση, σε μια νέα μεγάλη αγορά, αυτής της παροχής υπηρεσιών και της κατασκευής έργων, έναντι ανταλλάγματος.

Το έργο, επιτέλους αναγνωρίστηκε ότι έχει ετοιμότητα μελετών από τις αρχές της δεκαετίας του 2010, παρά τα όσα λέγανε διάφορα πολιτικά πρόσωπα του νομού και θα προκηρυχθεί τον φθινόπωρο του 2021.

Ο Ανάδοχος, θα πρέπει να αναζητήσει και εξασφαλίσει χρηματοδότηση από ιδιωτικές τράπεζες, με εγγύηση του Δημοσίου. Μια πολύπλοκη διαδικασία, που θα διαρκέσει... και αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρξουν ενστάσεις ή άλλα προβλήματα, το έργο θα ξεκινήσει μετά από 2-3 χρόνια.

Επίσης, είναι πιθανόν θα υπάρξουν προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και τότε μάλλον θα έχουμε ένα νέο μετρό Θεσσαλονίκης...

Αν η Κυβέρνηση είχε την πολιτική βούληση να πραγματοποιήσει άμεσα το έργο, θα επέλεγε την διαδικασία ένταξής του, στο ΕΣΠΑ 2020-2027 και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Ας κρατήσουν λοιπόν, οι χοροί και τα πανηγύρια...μέχρι να ξεκινήσει το έργο.

25-4-2021/10:12